Numbers

Efter att omedvetet ha gett tre olika varianter (varav en var rätt) av mitt kontonummer till en person har jag nu allvarligt börjat fundera över om jag kanske har siffer-dyslexi. Om man ens kan ha det? Eller så har jag bara blivit slarvig.

Jag kan i alla fall tycka det är enormt svårt att komma ihåg sifferkombinationer. Måste se en kod massor av gånger innan jag lär mig den. Om varje kombination hade en innebörd - som med ord - så vore det ju mycket enklare. Jag kanske ska börja associera varje siffra med en bild eller något liknande...

För tillfället finns ungefär detta i siffror i mitt minne:

2 koder
2 mobilnummer
5 hemtelefonnummer
6 årtal för historiska händelser
10 födelsedagsdatum

Hur många sifferkombinationer har du i ditt minne? Troligen fler än jag...


Kommentarer
Postat av: Sofia Lundell

Tror att man kan både vara sifferblind och ha sifferdyslexi, eller diskalkyli som det kallas :)



Stress kan ju också ställa till det en del för minnet.



Kul att följa din blogg förresten!

2010-04-11 @ 23:17:54
Postat av: Esther

Tack Sofia :) roligt att du följer mig!



Stress ja...kan ju ha ett finger med i spelet ibland har du rätt i

2010-04-13 @ 00:19:14
URL: http://svensonlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0