getingögonlock

Vid tillfällen då ögonlocken ser ut som om de just blivit stuckna av två getingar väljer nog de flesta att inte skriva på sin blogg. Men inte jag.

För att sammanfatta min dag har den varit   b r a - d å l i g - b r a  -  d å l i g . Nu jobbar jag på att få en bra avslutning på den.

Om man bortser från en stressig morgon (as always), så började det trevligt med att få sällskap av Elinor till jobbet. Hennes första dag! Hoppas inte vi tog kål på henne med allt vi ville visa och lära henne.

Sen spårade min hjärna ur på eftermiddagen och jag var så trött så det gick riktigt dåligt att tänka. Snälla mamma räddade mig med att offra sin smörgås för min överlevnad.

Här kommer det andra bra-et, som skedde hos Linda efter jobbet: smink och hudvård på nya ansikten som satt på fina tjejer. Skoj. Och dessutom ett samtal efter med en underbar vän

Dåliga nr 2 var en frustrerad stund med tårar på huvudkudden. Tyck nu inte synd om mig för det. Det var bara Guds kärlek kontra människors lidande det handlade om. Ibland får jag inte det att gå ihop helt enkelt. Jag menar, jag har allt haft mina "smarta" svar på teodicéproblemet, men när det kommer nära är det inte så enkelt ändå, eller hur? Skulle du låta någon du älskar ropa på hjälp utan att svara den? Den som har en bra förklaring på hur Gud tänker får gärna ta ett samtal med mig :)

Men nu vill jag sova, så god natt gott folk!

ps. här är en stulen serie som jag gillade:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0