Matdagbok

Om man vill ändra sina matvanor till lite nyttigare, men har svårt att hålla ut så är det en bra idé att börja skriva matdagbok! Anteckna vad man stoppar i sig varje dag. Då ser man hur utvecklingen går. Det ska jag, Linda och Anna börja göra har vi bestämt.

Men var inte oroliga, jag ska inte tråka ut er med att skriva här på bloggen vad jag äter varje dag. Men jag kan ju tala om att min ambition är att inte äta något sött fika eller godis på ett helt år. Ja. Nu är det sagt. Ingen återvändo.

Varför då, kan man undra. Det är en slags utmaning som jag vill se om jag klarar. Dessutom är det mycket lättare för mig att sluta helt än att försöka minska på onyttigheterna. Kanske man såsmåningom lär sig att bara äta lite ibland. Hm...nu låter det ju som om socker vore en drog, men det är väl lite åt det hållet? Å andra sidan är det väldigt gott, så jag menar inte att alla borde avstå från allt som är gott här i livet. Men jag behöver nog det. Ett litet tag.


Kommentarer
Postat av: Linda

DET SKA VI! Börjar skriva imöra

2010-08-26 @ 23:05:41
URL: http://lindahallmanblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker ni borde unna er ngn gång ibland <3

2010-08-30 @ 19:46:41
Postat av: Esther

Det låter ju bra Lisa, men det funkar inte för mig, det måste vara inget, annars blir det allt ;)

2010-08-30 @ 23:31:51
URL: http://svensonlivet.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag unnar mig varje dag, haha. jag måste skärpa mig lite, men på helgerna kan man unna sig.

2010-08-31 @ 14:53:49
URL: http://lindahallmanblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

A, jag röstar för att unna sig på helgerna :D

Va inte så himla duktig Esther!

2010-08-31 @ 16:18:53
Postat av: Lisa

A, jag röstar för att unna sig på helgerna :D

Va inte så himla duktig Esther!

2010-08-31 @ 16:19:09
Postat av: Esther

men jag KAN ju inte unna mig, för då kommer jag efter en vecka unna mig varje dag och sen är det ju ingen vits längre. Jag känner mig själv vet du :)

2010-08-31 @ 18:04:37
URL: http://svensonlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0