Murartankar

Typiskt mig. Igår var jag så glad för att jag råkade planera in ett besök hos mina föräldrar just när pappa skulle mura en bit på skorstenen. Yes, tänkte jag, två underbara ting på samma gång! Att få vara på taket och att mura med tegel. Jag har alltid velat prova på att mura. Det verkar lite mysigt.

När vi höll på och förberedde för att börja tänkte jag i mitt inte stilla sinne att jag kanske till och med skulle kunna bli murare. Det var då det. Nu vet jag bättre. Vi murade ett lager i timmen ungefär. Det var riktigt svårt att få det bra, speciellt om man är så petig som jag och pappa. Och jag måste erkänna att jag gav upp innan tredje lagret var färdigt, för då var jag frusen och hungrig. Men pappa var ihärdig, han är så duktig!

Så kan det gå. Men nu vet jag i alla fall att jag nog inte ska bli murare...


Här bor en spindel, men det kan den få göra tycker jag


En Pappa-pose :)


Nytt högre tak med fina svarta tegelpannor är att gilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0