Gud har humor!



Oj, den där bilden ser kanske lite hotfull ut, men egentligen vill jag bara visa upp några av ringarna jag köpte igår. Länge har jag jag velat ha en massa silverringar. Det kan vara så fint att överdriva och ha typ en på varje finger :) Så när jag hittade en massa udda ringar till billigt pris igår på Smögen, så slog jag till och köpte en hel drös.

Sen i dag när vi skulle städa ur det sista ur stugan innan vi åkte därifrån upptäckte jag att jag tappat en av dom snyggste ringarna för den satt för löst på tummen. Lite småstressad letade jag omkring mig, för jag visste att jag aldeles nyss haft den på mig. Jag sa till Gud: snälla låt mig få tillbaka min ring! Men vi hade lite bråttom så jag kunde inte leta mer, utan gick ut för att ta på mig strumpor och skor. Hela tiden vi varit där hade några av tjejerna pratat om möss och långben och spindlar som kunde finnas varsomhelst, så det var inte att undra på att jag gallskrek när jag stoppade foten i ena strumpan och stötte mot en stor klump med tårna! Sen insåg jag att det var den saknade ringen som hamnat i strumpan - hur vet jag inte. Vi skrattade, tjejerna och jag :) Och jag tror att Gud fnissade han med. Tack för bönesvaret, du är rolig du, Gud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0