Halfway there

Den senaste tiden har jag lärt mig att det är väldigt viktigt att ha framtidsdrömmar, för om vi inte har något att se fram emot, inget mål i sikte, är ju livet rätt meningslöst. Har du några drömmar? Kanske en enda eller massor? Det har jag. En som fick mig att gråta häromdan när jag pratade om den, bara för att den ligger så nära hjärtat. Och idag har jag nått halvvägs till målet för att uppnå den drömmen - gissa om jag är glad!

Det är drömmen som driver oss att ändra på saker i våra liv. Den får oss att tänka lite längre än vad som verkar bäst att göra just för stunden. Och drömmar kan ju vara så olika. Materiella eller själsliga, de kan vara för en själv eller något man önskar någon annan, de kan vara gudsinspirerade eller helt egna... Fundera på det du.

Kom ihåg att drömmar oftast inte uppfylls av sig självt, såvida du inte träffar på en god fe förstås. Men samtidigt behöver drömmen inte vara omöjlig att uppnå om du verkligen satsar. Gör det. Och lycka till med att nå det du längtar efter!

Här kommer några osammanhängande ledtrådar till mina drömmar







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0