Att skugga en bäver

Ja, det var just vad jag och Pappa gjorde ikväll. Vi skulle lyfta i den lilla båten i sjön och sen tog vi oss en kort roddtur. Tur hade vi också som fick syn på en bäver. Eller ja... något som simmade vid ytan och som kunde tolkas som bäver... Vi följde den tills den försvann in i vassen.

Efter en lång jobbdag är det skönt att njuta lite av sommarkänslan som utan tvekan funnits i luften idag :) Och det gör jag gärna ute på landet hos mina föräldrar och Findus & Alice. Jag gick en barfota-runda i trädgården och fick stor lust att ta fram gräsklipparen, men det behövdes tydligen bytas olja på den och pappa var inte där så han kunde inte visa mig hur man gör det. En annan gång då.

Förresten är det redan fullt av maskrosor på deras gräsmatta. Några stycken kan ju vara fint men inte en hel skog. Med gräsklipparens hjälp hade man åtminstone kunnat låtsas som om de inte fanns där




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0