för er som undrar

vart jag tog vägen, så kan jag berätta att den här veckan jobbar och pluggar jag som en tok. Och så har jag dragit på mig en förkylning. Suck. Men jag ska väl överleva det med har jag tänkt.

Imorn ska jag vara städ-tant och plugga. Sen är det pyssel hos min syster om jag orkar på kvällen. Har kommit på att jag borde ha ett pyssel-projekt som jag kan hålla på med på torsdagskvällarna, för det är lite jobbigt att komma på varje gång vad man ska måla.

Ikväll fick jag en idé. Jag ska sy ett lapptäcke-överkast! Ojojoj. Jag som fortfarande inte kan hantera en symaskin och som inte har tålamod eller teknisk förmåga för sånt. Hur ska det gå, kan man undra. Men jag har alltid gillat sånt där som mosaik och lapp-mönster, så tänkte det kunde vara roligt. Fast jag ska inte sy ett med alla färger på jorden blandat till en ful röra. Lite estetiskt måste det vara. Nu funderar jag på lite neutrala färger så att man inte tröttnar på det för fort. Kanske vitt-grått-svart eller en färgskala med beige-brunt och lite svart alternativt vitt i.

Ska kolla på nätet hur man gör strax. Sen kanske jag får gå på seconhand och handla tyger, för jag har inga hemma.

Den här lilla "väskan" gjorde jag i syslöjden en gång. Did it once, can do it again! Det är mitt motto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0