Torslanda-Hönöbröllop

I lördags gick Erik och Hannas bröllop av stapeln! Vigseln och ett efterföljande bröllopsfika var i Torslanda och sedan blev det middag ute på Hönö. Hela alltet var väldigt fint. Brudparet var vackert. Massa musikaliska inslag av brudparets familj, släkt och vänner. Många roliga tal, bilder och spex. Erik och Hanna fick tävla i "på spåret" och Erik som är kart-freak vann förstås, men Hanna var inte långt efter.



Jag tog tyvärr inte mycket bilder, så jag får väl berätta desto mer med ord istället. Vigseln ramades in av både lovsånger, psalmer och Gärdestad och Carola. Tomas Sjödin förrätade vigseln och han höll ett väldigt fint och personligt vigseltal (jag gillar när prästen talar personligt om brudparet och inte bara allmänt om kärlek och äktenskap). Bibeltexten, som gick som en röd tråd, var hämtad ur Höga Visan och handlade om att kärlekens låga är stark som döden och om att bära varandra nära hjärtat. Man kunde inte låta bli att bli glad för Hannas och Eriks skull att de hittat varandra :)

Temat i festlokalen var hav, som ni ser på serveringsbordet


Och dukningen var nog den absolut finaste jag nånsin sett. Metallic gråblå var den snygga färgen. Fredrika och Jonas var några av hjärnorna bakom ljusstakar, löpare och blommor.

Mina bordsgrannar var ett skönt gäng nya människor, som jag gärna hade pratat mer med än bara under festen. Men det kan ju hända att man får se dom igen om man har tur.


Här har vi söta Fredrika (brudgummens syster) som sjöng både på vigseln och festen. Jag fick äran att styla henne lite på morgonen innan bröllopet och vi fick väldigt bråttom så det kändes som om det blev lite halvdant gjort, men jag hörde att någon hade sagt till henne att hon var finast av alla bröllopsgästerna, så då kan det ju inte ha blivit helt tokigt i alla fall ;) Det var flera som inte kände igen henne först i kyrkan pga det plattade håret. Hon passar ju i både lockigt och rakt tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, du fick med min pappas farled på bild! :) Han har gjort dem själv.. Jag gillar också personliga vigseltal, och så gillade jag att man fick skratta också! Dukningen blev verkligen fin, våra syskon lyckades få med våra önskningar. Jag skrev alla namn på stenarna.. ;)



haha, jag funderade länge på vad det var som var annorlunda med Fredrika! NU vet jag, håret var plattat!

2011-06-23 @ 09:33:58
URL: http://havskristall.blogg.se/
Postat av: Fredrika

HAha, jag får nog ha plattat hår oftare så det inte blir en chock för alla ;)Bara jobbigt att fixa på sig själv!

Verkligen otroligt att du skrev alla stenarna själv Hanna. Imponerad!

2011-06-23 @ 10:03:17
Postat av: Esther

Ja humor i vigseltalet är inte fel. Jag är också impad :) både av din pappa som gjorde farleden och av att du skrev på alla stenarna, det måste tatt lång tid!



Håller på och ska skicka dig bilderna nu :)



2011-06-23 @ 22:35:59
URL: http://svensonlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0