Örebrobröllop

Japp, då var dom gifta nu då, Petra & Arnoud! Och när de kom hem hittade de lite överraskningar här och var i lägenheten (någon skulle ju ha nyckel så att hon kunde vattna blommor åt dem).

Vi var fyra som åkte tillsammans upp och vi trodde vi hade väldigt gott om tid men i slutändan kom vi precis lagom, så det var tur att vi inte åkte vilse. Jag och Anna satt i baksätet och fixade till oss det sista med hår och smink. Vi blev förstås jättefina ;)







Det var i varje fall väldigt fint bröllop ska sägas. Vigseln skedde på holländska med tolkning till svenska. Och brudparet lyste som solen. Petra var om möjligt ännu gladare än vanligt :) Och det var världens sötaste brudnäbbsfölje (eller vad det kallas). Brudgummens syskonbarn som såg så glada ut. Tyvärr inga bilder att visa er från vigseln, eftersom jag tycker det är lite pinsamt att ta kort just under ceremonin.  

Men här är i alla fall lite bilder från det som följde efteråt. Det blev smörgåstårta ute i det gröna (vi satt på filtar och liggunderlag. Petra gillar ju friluftsliv och scouter och sånt). Och solen strålade så jag blev ett rödskinn efter några timmar. Sen skulle brudparet fotograferas och vi fick en soft stund, det fanns gott om trevligt folk att prata med - både välkända och nya bekantingar - och tipsprommenad mm under tiden.


Lea och andreas


supersöta Anna som snart gifter sig med Kristofer och ska bo i Ljungskile i sommar.


Rakel i etiopienklänning


och jag


Sen drog själva festen igång och inleddes med serpentiner och såpbubblor över brudparet.






 
Jag och Anna fick sitta vid typ brudens kusinbord och det var verkligen en samling folk med humor som jag trivdes bra med! Och när festen var slut hjälpte vi till med att städa lite och sen sov vi över i närheten så vi kunde göra klart städningen på förmiddagen. När brudens familj kom och upptäckte att vi städat lite mer än planerat blev vi bjudna på lunch hos dem och det var roligt att lära känna dem lite också. Jättegoa hela familjen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0