Min grej

Ibland funderar jag på om jag är bra på något speciellt eller om jag har någon speciell hobby. Då brukar jag bara komma på sånt jag inte är bra på, och som jag hellre ber andra om hjälp med eller helt enkelt tycker är för tråkigt att göra själv. Här kommer en avslöjande lista på sånt som inte är min grej, hoppas inte killarna blir avskräckta nu:

  • SY...(behärskar inte en symaskin, fast man lärde sig det i skolan. På sin höjd kan jag sy i knappar på mitt eget lilla sätt)
  • BAKA ...(händer nästan aldrig att jag gör. Tårta har jag tex aldrig försökt mig på)
  • LÄSA BÖCKER...(har många, många fler påbörjade böcker än utlästa om man säger så)
  • HÅLLA ORDNING...(som ni kanske redan förstått är det inte min starkaste sida)
  • LÄSA TIDNINGAR
  • FISKA (tyvärr har jag inte ärvt pappas stora intresse. Jag tröttnar efter en knapp timme)
  • HAVET (varför liksom? så speciellt är det inte enligt mig)
  • TÄLTA (erkänn att det är skönare med din egen säng!)

Men för att väga upp lite får jag väl dra några saker som jag gillar eller är bra på också:

  • PLUGGA (det var jag grym på, men hatar det. men det behövs ju inte när man inte går i skolan längre)
  • TECKNA & MÅLA (är jag ganska bra på men det är sällan jag gör det)
  • SPELA fotboll, volleyboll & innebandy (kan vara riktigt kul, även om jag inte är precis proffsig på det)
  • MUSIK (sjunga, spela gitarr, lyssna på musik kan vara väldigt roligt eller skönt och avkopplande)
  • UMGÅS (prata, lyssna, leka, spela spel mm)
  • GE MASSAGE (tips: om du vill ha massage är det bara att fråga när vi träffas. jag säger nästan aldrig nej)
  • PSYKOLOGI & FILOSOFI (är väldans intressant må jag säga)
  • HUNDAR (förutom magra, pälslösa saker)

 
Jag kan också klä ut mig till hund. Minsann. Här är jag en cocker spaniel på barngruppens maskerad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0