Ny kategori

För att förnya bloggen lite har jag nu lagt till en ny kategori Made by Me. Där ska inlägg hamna med bilder på mina olika skapelser. Som denna till exempel. Det började som random kladd med kulspetspenna. Det är ganska avkopplande att sitta och göra mönster eller non-figurativa grejer med en penna, tycker jag. Den här gången gick det över från att vara tanklöst till medvetet och från non-figurativt till figurativt.

 

 


Jag har funderat över vad som kan vara vackrast av konst som föreställer något och konst som inte föreställer något. Vad tycker ni?

Jag kom i alla fall fram till att gränsen däremellan måste vara väldigt suddig, för jag antar att man kan måla något som föreställer något som bara existerar i fantasin. Är det i så fall figurativt eller inte? Eller är det kanske konstnären som bestämmer om det är det. Sånt här kanske man får lära sig om man studerar konst, men det har inte jag gjort, så jag har bara frågor men inga svar.

Det skulle i alla fall vara roligt att handmåla en hel vägg med sånna mönster som trädkronorna har...

 


Kommentarer
Postat av: Emmy

Vad snyggt! Riktigt smakfullt! Och härligt inlägg att läsa, djupt! Jag har inget svar på frågan, men njuter av din frågeställning. ;)

2010-08-16 @ 11:54:31
URL: http://esterochjag.blogg.se/
Postat av: svensonlivet?

Tack Emmy!!!

2010-08-18 @ 01:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0