På en söndag

Hej på er! Idag har jag för ovanlighetens skull varit i kyrkan, jag följde med min syster. Sen gick vi på en husvisning för skoj skull och för att få idéer. En villa med fantastisk havsutsikt som nog skulle kosta sisådär 6 miljoner. Hmmm... något liknande hade ju inte varit så illa att bo i.

Sen jag kom hem har jag lagat mat och diskat. Tänk vad mycket tid man ändå måste lägga ner på mat - man jobbar så att man har råd att köpa mat, sen ska det tillagas, ätas och diskas varje dag. För att inte tala om all tid som går till att sova. Det kan störa mig lite ibland. Men men. Vi är människor och vi är sådana. Det är ju nödvändigt att äta och sova för att man ska må bra.

Lika bra att göra något bra av det :) Jag är svag för pannbiffar, så jag stekte en rejäl sats som räcker till ett antal matlådor också. Provade att krydda upp det vanliga reptet med lite vitlökskrydda och tandori spice. Serverade med pasta, tomatsås och färska tomater. Mumsigt på en söndag!



Idag är jag på ett så där konstigt humör som jag blir ibland. Jag känner mig ensam men jag har själv valt att vara det. Jag vill/orkar/hinner inte umgås med nån idag. Kanske är det på grund av att jag vet att resten av dagen innebär plugg för min del och det känns lite tråkigt men sånt är livet. Även på en söndag :)

Nu ska jag lyssna på Here comes the sun (fast ute är det ruskväder) så blir jag kanske lite gladare. Hjälper kanske inte, då plockar jag väl upp Bibeln och läser en stund. Det är lite knepigt, men väldigt nyttigt att hantera sitt eget humör när man helt har kapat möjligheten att ta till tröstätande ;) Kan man inte fylla magen med goda saker, så kan man fylla sinnet med godsaker istället och det är ju egentligen mycket bättre! Särskilt på en söndag kanske. Ha en bra resterande dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0