Svea Svensson

Idag har varit en rolig dag. Vi har firat att farmor nyss fyllt 90! Vi var lite över 30pers och då saknades ändå några. Tänkt att det kan bli så stor släkt av två personer!

Vi var på ett ställe, ute på landet, som hade namnet om sig att vara en herrgård men det var väl inte riktigt så flott kanske =) Men personalen var trevlig och maten jättegod i alla fall. Grejen med vår släkt är att vi träffas väldigt, väldigt sällan. Åt minstone en del av oss. Så man fick börja med att ta i hand och säga sitt namn till en del av dom. Ett av pappas syskon kände inte igen mig, men det är kanske inte så konstigt för jag har nog ändrats en del. Sen hade vi i alla fall väldigt trevligt vid mitt bord. Det är så man känner att det är riktigt synn att vi inte träffas oftare. Men det kanske går att ändra på =)

Alla åldrar var det också, det är lite roligt att man har kusiner som är typ mellan 45 och 27 och kusinbarn mellan 18 och 0 år. Yngst var lilla kusinbarnet Love som charmade alla. Haha, han skulle försöka krypa men på något vis hamnade han på rygg och låg och sprattlade som en skalbagge, såg jätteroligt ut. Och i andra försöket dök hans huvud ner i golvet med en duns och man kunde inte låta bli att skratta, han blev inte ledsen heller.

Jag beklagar djupt att jag inte har bilder att visa. Jag klantade mig nämligen för jag hade med kameran men utan laddat batteri. Så det blev bara nån bild från bilen på väg dit. Sen tog jag massa kort med brorsans kamera, fast har inte dom bilderna. Kanske en annan gång...


Ja, det var alla vi syskon i åldersordning och allt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0