funkar för mig

Tänkt scenario:
Du är själv. På köksbänken står en hel burk med Maryland cookies (det är din favorit). Vad gör du?

Jag vet inte vad som är mest normalt för de flesta människor. Att äta sött när man får chansen (för att det är gott och det söta belönar hjärnan) eller att låta bli (för att man vet att det är onyttigt, beroendeframkallande och onödigt).
För mig är tyvärr det förstnämnda ett normalt tillstånd. men det går att bryta sådana vanor som väl är.

I vanliga fall skulle jag ha gått och nallat ur burken. Fler än en gång på en dag. Men sedan jag bestämde mig för att inte äta en smula sött fika, så kan jag bara gå förbi och tänka "det där ser gott ut. Men jag får inte ta". Tänk om Eva och Adam hade kunnat behärska sig på det viset,  istället för att äta den där frukten på kunskapens träd... Nåja, hade dom lyckats med det så hade väl deras barn eller barnbarn ätit istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0