så det kan bli

Ibland snurrar min hjärna till det med ord och bokstäver. Då kan det bli ganska lustigt ibland.

Som när jag var liten och fick syn på en kotte på marken och skrek " titta en igel!"
Fattar ni? Associationer: kotte => igelkott => igel. Helt logiskt ju.

Igår skulle jag skynda mig att handskriva ett antal vykort till några som hade vunnit en fotografering (det sades att dom skulle uppleva det mer personligt och känna sig utvalda om det skrevs för hand. Fast med tanke på hur fult det blev när jag skrev, sa mamma att det inte var säkert att dom skulle ta det på allvar, så vi får väl se.)

Nåväl, på det första jag skrev höll det på att stå FOTOGRARERING, fast jag upptäckte det innan R:et blev ett R, så det stod FOTOGRAPERING. Bravo Esther! Sen efter det försökte jag verkligen att vara nogrann när jag skrev, men det gjorde väl bara saken värre, för på det tredje kortet jag skrev stod det Ateljén Karlheden, istället för Ateljé Karlheden, som det ju heter. Jag fick ett fnissanfall. Sen skrev jag resten av korten så snabbt och slarvigt som jag bara kunde, för det är ju onödigt att slösa tid på att vara nogrann om det sen ändå blir fel tänkte jag. Och visst blev det rätt då när jag slarvade...

Men det var inte allt denna dag. Tidigare på dan hade jag gått och tänkt på någon låt som hade ordet "lång" någonstans i texten och så ringde jobbtelefonen och jag svarade:
Ateljé Lång...eh Karlheden

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är söt, vet du det?

2010-09-09 @ 17:34:14
Postat av: Esther

Ja, det vet jag väl :P hahaha

2010-09-09 @ 19:28:03
URL: http://svensonlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0