Utställning ggr 2

I söndags som sagt tog vi en tur och tittade på konst. Första utställningen var hos Anna Hermansson, ute vid Dirhuvud. Hon ställde ut tillsammans med Emma Beran. Det var en hel massa fina målningar i påsktema. Och fika i bersån fick vi också =)

Sen åkte vi vidare till Svenshögen där en bild-och glaskonstnär vid namn Eva Lindelöw bor och har ateljé. Hon hade gjort så coola megastora akvareller. Kolla här så hon målar!



Hon använder vitt i akvarellen, det är därför träden blir så bra (även om man enligt konstens regler inte ska ha vitt, vilket ju bara är löjligt egentligen för jag anser att huvudsaken är att resultatet blir snyggt, oavsett teknik)

Antagligen kommer jag gå en kurs i blästringsteknik hos henne. Lära mig blästra mönster på glas, det verkar roligt. Vi stannade till vid Hällungen på hemvägen och Johanna tog ett dopp. Måste varit kallt tror jag.


Gun


Fröken Friedner


och så jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0