slöseri

Var just och slängde en 20cm-bunt med reklam och kände att det var dags att göra något drastiskt. Så nu är jag så tråkig att jag satt upp en ingen-reklam-tack-lapp på brevlådan. För jag läser nästan aldrig reklamen, så det känns som slöseri att jag ändå ska ha den. Slöseri med postens pengar, slöseri för alla företag som gjort reklamutskick i onödan, slöseri med min tid för att gå och slänga alltihop stup i kvarten, slöseri med sopgubbarnas arbete och kanske mest av allt slöseri med miljöresurser i onödan. Ja, ni fattar va? Jag tycker att reklamutskick är slöseri.

Ta som exempel ett brev jag fick från banken. Allt brevet handlade om var att de ville tala om hur miljövänliga de nu hade blivit. Daa! Och så skickar dom ut det där brevet till hela Sverige. Jojomensan, visst att de är miljövänliga. Eller är jag den enda som har förmåga att tänka lite logiskt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0