plötsligt händer det

Och så vaknar man en morgon och är frisk igen. Vad skönt! Jag har använt dagen väl, tycker jag. Jobbade på förmiddagen och sen mötte Linda upp i stan och vi gick till second hand. Billiga tyger för tio kronor metern köpte jag till mitt lapptäcke, så jag känner mig riktigt nöjd med mitt fynd. Det blev typ brun-guld-gräddvita tyger.

Sen har jag varit hos grannarna på inflyttningsfest. Där blev det politik-prat, fika, galenpanna, långkatekes och norsken. Mycket trevligt :)

Jag hittade en oskrapad trisslott på marken i dag och jag tänkte att vad kul det skulle vara om jag vann en miljon på den, fast någon annan köpt den. Men självklart var det ingen vinstlott. Det är det ju aldrig. Jag är faktiskt ganska negativ till spel, för jag tycker att man antagligen ger bort sina pengar till någon som inte behöver dom. Någon drar en storvinst och kan sen troligtvis inte hantera pengarna på ett vettigt sätt ändå. Nä, om du vill bli rik föreslår jag att du satsar dina pengar och din tid på något som du VET kommer ge resultat. Sanningen är väl att hur gärna man än vill att det ska vara så, så är chanserna att bli rik väldigt väldigt väldigt små om man ingenting vill göra för det. 

Livet utan ambitioner och utmaningar är ett ekorrhjul. Det är därför jag ska lära mig sy ett lapptäcke, fast jag inte har sytt sedan högstadiet. Det är därför jag tvingar mig att plugga ekonomi, fast jag helst skulle göra något annat. Det är därför jag just nu inte äter godis och kakor när andra gör det. Det är därför jag tränar på pianot.
Någon dag ska jag ge er en lista över allt jag vill lära mig, allt jag vill kunna.

Kanske det kommer sluta med pannkaka. Misslyckas gör man ibland. Men man kommer ingenstans om man inte rör sig. Det här är ett disciplinens år. För mig. Det är min största utmaning.

ps. men jag ska inte glömma att njuta av livet också, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0