Falkenberg

Jag och Anna har varit på minisemester. Vi skulle varit i en stuga utanför falkenberg, men den var redan upptagen, fick vi veta när vi var på väg dit. Sånt e livet. Vad göra? Vi hittade ett vandrarhem i Steninge istället. Det var ett vädigt fräsht ställe, så det gjorde inte så mycket. Här kommer sammanfattning av vad vi gjorde, förutom att åka bil. Det blev lite rörigt och med en del missräkningar, men vi sa till varandra "tur att det är just du som är med, som klarar av att vara flexibel" 

Havet:
Vi tog ett dopp i vågorna medan vädret fortfarande var fint (Halland är lätt den bästa badkusten enligt mig!).

Maten:
Sen lagade vi mat klockan nio på kvällen och upptäckte att vi inte hade något salt. (Hur blir ugnsbakad potatis utan salt liksom?) Anna körde en runda men alla affärer var stängda. Då tog vi lite salt från någon av vandrarhemmets gäster och Anna ville göra rätt för oss så hon tog fram pengar och skrev en lapp om att vi tagit salt. Och tror du inte att vi tre minuter senare hittade salt i ett av vandrarhemmets allmäna skåp? Suck. Eller kanske snarare hahaha

Fynden:
Jo, vi kunde naturligtvis inte motstå lite shopping i Falkenberg (fin stad, där skulle jag kunna bo). Hör och häpna, jag köpte två klänningar. Ovanligt med klänning för mig, men dom var så fina...

Människorna:
Anna på bild


På vägen ner hälsade vi på dessa två. Är dom inte söta, Farmor och Farfar? Nästan 90 år nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0