om shortsmannen

Jag sitter på en buss. På andra sidan gången sitter en man i shorts. Ute blåser det storm typ och man fryser nästan ihjäl. Då går en annan resenär förbi i mittgången och vänder sig till killen i shorts och säger:

-det är nästan vinter ute.
Svaret han får av shortsmannen:
-Barnsligt!

Hahaha, jag kunde inte låta bli att le för mig själv. Är det barnsligt att frysa? Eller är det kanske lite barnsligt att envisas och inte medge att man fryser? Eller så frös han inte.
Sen kom jag att tänka på att något måste han ju säga till sitt försvar när en helt främmande människa kritiserar hans klädsmak.

Jag vill bara att ni ska notera att detta är den fjärde personen jag träffat som verkar vilja gå i shorts året runt. Min teori om detta lite ovanliga beteende jämfört med de flesta andra svenskar, är att dom inte fryser. Dom måste tycka alla vi andra är väldigt mesiga som ska ha tjocka jackor och halsdukar och mössor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0