Lagen om bälte

Jag åker bil tillsammans med en barnfamilj med massa barn. En minibuss typ. Pappan kör och det är risk för halka på vägen. Då vänder sig pappan bakåt och säger till ett av barnen som håller på att ta på sig bältet:

-Inga barn får ha bälte i bilen, det vet ni!
Varpå ungen genast släpper bältet. Jag:
-VA? Men det är ju halka ute! Han är ju barn, det finns en lag om detta...
Pappan:
-Inte när jag kör!

Jag höll på att bli galen, eller kände mig i alla fall grymt frustrerad, arg och hjälplös. Helt bakvänt var det. Tur då att det bara var en drömm. Kanske drömde just så för att mamma varnat för halka i helgen och vi ska åka iväg några kompisar i eftermiddag. Det ska bli skoj! Nu ska jag plugga, städa, gå lite ärenden och laga mat samt packa för helgen. Tror ni jag hinner allt det före fem? Antagligen inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0