inte igår, inte imorgon, men i NU

Det fina med livet är att man alltid kan förvåna till och med sig själv.

Jag har aldeles för mycket att göra just nu, men ändå känner jag mig inte stressad, som jag brukar i vanliga fall. Tror jag håller på att lära mig att ta en dag i taget. Det låter enkelt att leva i nuet, men jag tycker ändå det är lätt att oroa sig för nästa dag eller grubbla över det som inte blev så bra som man gjorde igår.

Just nu har jag planerat vad jag måste göra varje dag för att hinna med. Nyckeln, har jag nu äntligen insett (trög som jag är), ligger i att sedan göra precis det man bestämt att man ska göra och inget annat. Då hinner man. Då skjuter man inte upp något. Då kan man leva Nu. Hoppas jag inte glömmer denna lärdom, för jag brukar vara bra på att inte följa listor jag skrivit ;)

Som Petra sa häromdan "Det blir inte lättare när man skjuter upp det. Det blir bara senare." Sanning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0