Gladaste Påsk till er!

Här börjar kap 2 i den här bloggen. Eller man kan säga att nu vaknar den efter en lång vintersömn. För nu vill jag blogga igen, och då gör jag det!

Det finns inte så mycket intressant att berätta om det som hänt i mitt liv sen sist utom en rolig sak. Jag har körkort!!! Äntligen äntligen äntligen. Jag är så nöjd att jag inte gav upp.

Och... jag har bil också =) tack vare mina fantastiskt underbara älskade föräldrar!

Sååååå. Nu alla snälla som ställt upp och skjutsat mig, nu ska ni få igen. Det är bara att höra av sig ;) Nämen skämt åsidor, det är väldigt skönt att kunna köra vart man vill när man själv vill. Ungefär samma frihetskänsla som när man flyttade hemifrån eller tog studenten. Jag älskar frihet!

Här inviger jag påsken med kvällsmat på Ulvön tillsammans med Elinor, Tobias och Anna-Sara :)




Igår blev det som min tradition är, att se passionspelet på torget i Uddevalla. Det var som vanligt jättebra förutom att det var lite problem med ljudet. Och den här gången stod jag så långt bak att jag för första gången såg när dom tvingade Simon från Cyrene att bära korset. Då kändes det lite som att vara med på riktigt.
Och sen efteråt blev det att hälsa på en hel del trevligt välkänt folk som också tagit sig dit.

Vi samlade ihop hela familjen och åt påskmat hos Mamma och Pappa efter passionsspelet. Det tog en väldig tid innan maten blev klar (ni vet jansson) så vi passade på att spela fotboll under tiden. Så kul att nästan alla var med, så vi blev ju riktigt många. När vi väl ätit var klockan så mycket och vi så mätta att vi orkade inte gömma några påskägg och skriva ledtrådar på rim åt varandra. Det var kanske min första påsk utan att göra det. Men det gick ju bra det med =) Vi spelade MIG istället.
Förresten måste jag tipsa alla sillälskare (och ni som är som jag som egentligen inte gillar sill, men som äter det ändå) att det finns en sillsort som heter svartvinbärssill och den var faktiskt riktigt god!




Kommentarer
Postat av: Anonym

men vart tog bollen vägen???

2011-04-24 @ 00:50:01
Postat av: Anonym

2011-04-24 @ 00:51:11
Postat av: Esther

jo vi körde med imaginär boll ett tag där så det är därför den inte syns på bilden

2011-04-26 @ 00:56:36
URL: http://svensonlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0