skottnätter

Det blev lite dumt nu. Klockan är halv tolv och jag är klarvaken. För jag har redan sovit tre timmar. För jag var jättetrött när jag kom hem från jobbet.

Jag fick en idé idag när jag tänkte att det skulle vara skönt att sova en natt till. Varför har vi inte skottnätter ibland? Typ som att dygna fast tvärt om? Vi kan väl sova en natt, en dag och en natt igen i ett sträck och bli jätteutvilade! Är ni på???

Fast allra bäst vore det väl om det också kunde vara riktig natt då så att det är mörkt ute hela skottnatten. Men så vitt jag vet är det nog bara en som kan fixa sånt och han har troligtvis inte det på sin prioritetslista just nu, som man kanskse kan förstå. Då kvarstår alternativet att åka till nordligaste nord mitt i vintern, så får man sin skottnat. Men det orkar vi inte. väl?

Nåväl. Dumt i alla fall att jag är så vaken just nu när jag borde sova. Men det är kul för er läsare i alla fall. För nu har jag massa blogginspiration hehehe.

Ungefär såhär tänkte jag mig att skottnätterna skulle se ut:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0