Klaras frisyr

Jag lovade ju att jag skulle visa bilder på Klaras frisyr som jag gjorde till bröllopet. Vi började halv åtta på morgonen och ändå blev det lite stressigt, så jag hann inte ta några bilder innan vi åkte. Det får bli lite bilder från prov-friseringen istället, men det är ju ungefär samma sak, även om jag inte var så noga med att göra benorna jämna och raka då =)


Vänstra sidan. Här har vi plattat håret och lagt över änden på flätan som går tvärs över hjässan. Lite, lite lugg fick hänga löst


Bakifrån. Klara har ju naturligt lockigt hår, men för att göra dem lite mer utmärkande och sammanhållna tog jag locktången och gick över alltihop. Det tog en timme ungefär. Och sprayade förstås en hel del för att få det att hålla. När all spray torkat drog jag fingrarna genom lockarna för att de inte skulle se alltför stela och korkskruvsaktiga ut


På Klaras högra sida drog vi bak några av lockarna och fäste upp med nålar


Och så ovanifrån. En tvärgående utbakad fläta.

Det var väldigt roligt att få frisera. Jag önskar bara att jag hade lite mer kunskap om tekniker. Det är ju en sak att komma på hur man vill att det ska se ut, men det är svårare att veta hur man ska göra för att det ska bli så. Jag får väl studera det här lite nogrannare nån gång. Än så länge går jag mest på känn, så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0