värsta avancerat

Ikväll har det planerats barnkalas. Värsta avancerat ska det bli. Kanske för att kalasen blir lite bättre för varje år och då är det värsta avancerat när man hunnit bli 11. Och dessutom har massa egna idéer. Och när dessutom två galna perfektionister till lektanter med 100%igt engagemang planerar kalaset blir det såklart värsta avancerat. (Jag och Gun då alltså).

Johanna vill ha ett indiankalas med övernattning i tält. Och pilkastning, popcorn, överraskning och lekar - varav en hon hittat på själv. Och vi vuxna har lagt till ansiktsmålning, grillade revben och majs och en indianformad efterrätt och massa mer hemligheter som man nästan spricker av, men jag hoppas Gun inte försäger sig =) Och så ska jag förstås ha på mig min pocahontasdräkt som fantastiska Linda sydde åt mig i höstas.

Som sagt värsta avancerat och det är jättekul! Man får passa på att göra sånt här nu, för man vet inte hur det blir när man får egna barn en gång. Då kanske man inte orkar. Eller dom kanske ärver mina gener så dom inte vill ha kalas... När jag var i Johannas ålder uppskattade jag inte sånt så mycket, konstigt nog. Men det gick över kan jag trösta er med.

Njöt av Rigmors 50-årsfest i lördags till exempel. Har inga bilder från det tyvärr, men det var ett avslappnat firande med massa vänner. Så kul att fira att hon finns och att jag känner henne! Det är så jag tycker man ska se på kalas. Folk säger ju ibland att det inte är någon idé att fira att man blir äldre. Men det är inte det man firar ju. Man firar att personen finns, att den föddes för x antal år sedan, att den fortfarande lever och det kan vi väl alla ställa upp på att det är värt att fira?

Fast jag kan ju säga att allra bäst tycker jag ju det är på slutet av festen när det bara är några få kvar för det är mysigast. Här är lite bilder från Ericas 25årsdag i fredags =)



Söta födelsedagsbarnet!


Elinor med snygg hårknut


Tobias


och Robin


Allrakäraste Syster
(fick röda ögon för att hennes nya rödaktiga fina hår förvirrade rödaögonkorrigeringsmojen på kameran.)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0