10 saker jag tänker göra i Nepal

Många har frågat vad vi ska göra i Nepal och vi har faktiskt inte planerat så jättemycket annat än två inbokade hotellnätter i huvudstaden. För mig är det stort bara ATT äntligen få komma dit igen, jag har ingen aning om hur jag kommer reagera när mina fötter står på Nepalesisk mark efter 16 år. Men för att kunna fokusera på något konkret har jag nu gjort en lista över saker jag tänker se till att göra. Sen händer det säkert mycket mer men det får vi ta efteråt!

1. Kyssa Nepalesisk mark och tacka Gud
2. Lyfta blicken och se Himalayas bergstoppar ovan hustaken
3. Återse vårt gamla hus
4. Shoppa mängder med saker till mig själv och alla här hemma
5. Få någon Nepales att spela /sjunga "Resam piriri" för mig
6. Se norska skolan, där jag gick mitt första grundskoleår
7. Lära mig tio nya ord på Nepali
8. Försöka hitta en vän som vi inte har adress eller telefonnummer till
9. Ta mängder med foton
10. Se landsbygden

Sen kan jag dö lycklig. Eller leva lycklig ;)


Kommentarer
Postat av: bibbi

Tänk Esther, du uppfyllde faktiskt alla tio! Du kan ju inte bara sluta skriva då!! Lägg in lite bilder från din fantastiska resa, vetja! Eller skriv några ord om hur du lever lycklig nu?

2012-12-12 @ 23:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0